- Godzinki o Niepokalanym Poczęciu NMP (książka), kategoria: nowenny i modlitwy, Wydawnictwo Instytut Teologiczny Księży Misjonarzy, 2001 r., oprawa miękka - 13170
- Eucharystia źródłem człowieczeństwa - 47848
- Obrazek Jezu, ufam Tobie! Koronka do Miłosierdzia Bożego (z Wilna) - 03319
- Obrazek Jezus Miłosierny. Jezu ufam Tobie. Koronka do Miłosierdzia Bożego - ! - 05905
- Okapnik na świecę MAŁY max średnica 3,5cm - 08709
- Obrazek Płomień Miłości Niepokalanego Serca Maryi - 03279
- Chorągiewka PAPIEROWA biało-czerwona - 08014
- Legitymacja Żywego Różańca - 42190
- Krzyżyk do różańca metalowy 4 cm włoski prosty - 60370
- Obrazek Matka Boża Niepokalana. Modlitwa do Niepokalanej Cudownego Medalika - 59778
- Żywy Różaniec - Tajemnice różańcowe (książka) - -, kategoria: modlitewniki, Wydawnictwo Instytut Teologiczny Księży Misjonarzy, 1996 r., oprawa miękka - 21980
- Obrazek św. Charbel. Modlitwa do św Charbela - 03182
Rodzina - Szkoła - Kościół (książka) - ks. Piotr Tomasik, kategoria: rodzina, rodzice, Wydawnictwo Salezjańskie - Warszawa, 2003 r., oprawa miękka - 09753
Cena regularna:
28,00 zł
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
W części I omówione są gtówne kierunki zmian w katechezie, owocujące jej nowym kształtem. Zmiany te zapisane są w nowych dokumentach katechetycznych. Podjęty zostaje temat koncepcji katechezy odnowionej przy pomocy pochodzących z 2001 r. dokumentów krajowych, oraz zaprezentowanej koncepcji katechezy młodzieży w Dyrektorium ogólnym o katechizacji.
Część II stanowi próbę ukazania możliwości i ograniczeń korelacji i dialogu środowisk wychowawczych.
W części III wskazuje się na konkretny zakres korelacji edukacji religijnej w ramach katechezy rodzinnej i rodziców, katechezy parafialnej i wychowania w szkole. Podjęty zostaje zatem najpierw ważny problem katechezy rodziców, których dzieci są adresatami formacji chrześcijańskiej. Następnie ukazuje się problem korelacji nauczania religii z katechezą rodzinną, wreszcie zostaje sprecyzowana istota i zadania tego rodzaju katechezy. Przedmiotem kolejnych opracowań jest korelacja nauczania religii z wychowaniem w ramach pozostałych środowisk: katechezą parafialną i z wychowaniem szkolnym.
Ostatnia, część IV rozwija wątek korelacji lekcji religii z innymi zajęciami edukacyjnymi, odwołując się do zapisanej w Dyrektorium ogólnym o katechizacji sugestii, by nauczanie religii było płaszczyzną dialogu interdyscyplinarnego. Pierwsze opracowanie systematyzuje wiedzę na ten temat, przedstawiając definicję, uzasadnienie, zasady, poziomy i zakres korelacji. Następnie ukazane zostają przykładowo możliwości korelacji nauczania religii z językiem angielskim, historią i edukacją regionalną.
Można żywić nadzieję, że książka ta będzie stanowić inspirację dla dalszych badań nad integracją wychowania w domu rodzinnym, szkole i parafii.
Pozycja warta polecenia.